2013. március 22., péntek

It's peanut butter jelly time!

Miközben a gyerekek reggelijét/tízóraiját/ebédjét készítettem össze ma reggel, és kezembe került a mogyoróvajas üveg, fejbecsapott valami. Na, nem egy kósza bacon, mert a gyerekek éppen kajacsatáztak volna egymással, hanem egy gondolat. Mégpedig az, hogy már több mint másfél éve tartózkodok az Államok területén, és ezalatt a másfél év alatt még nem volt alkalmam arra, hogy kipróbáljam Amerika egyik nemzeti ételét: a peanut butter jelly szendvicset. Magyarra lefordítva mogyoróvajas és lekváros szendvicset jelent, de ezzel szerintem a legtöbb ember tisztában van. A mogyoróvajat vagy nagyon lehet szeretni, vagy nagyon lehet utálni, én az előbbi táborba tartozom, főleg, ha a mogyoródarbkás mogyoróvajról van szó. A lekvár... lekvár.
Azt hiszem, eredetileg szőlőlekvárral kéne csinálni, de nekünk csak eperlekvárunk van itthon, improvizálnom kellett kicsit. 

Jöjjön tehát képregény formájában az első találkozásom a peanut butter jelly szendviccsel.


Az a kislány annyira creepy a kenyereszacskón. Szerintem tuti megölt valakit, hogy megehesse azt a szelet vajas kenyeret, és úgy néz rád, mintha te lennél a következő áldozata


Eddig oké, ebben nincs semmi különleges, sokszor így szokott kinézni a reggelim, egy pohár tejjel.


Oké, biztos vagyok én ebben a dologban, mert ez nem néz ki túl biztatóan. Tudom, nem szabad külső alapján ítélni, de talán lehet nem kéne ilyesmikkel kísérletezgetnem azután, hogy a múltkor már megtanultam, nincs acélból a gyomrom.


Gyerünk Bebe, kerültél te ennél már félelmetesebb helyzetekbe is, még ha most éppen egy sem jut eszedbe.


Mikor meghalok, azt akarom, hogy Freddie-t valaki temesse mellém, és a Dögöket is, és valaki szóljon Mike-nak, hogy nem kell félnie, többet nem fogja látni az őrült vigyorom, mert végzett velem egy szendvics.


Hmm... olyan íze van... mint a mogyoróvjnak, lekvárral, és... hmm... mintha ott hátul érezném az amerikai emberek szabadságát, és a fejemben felhangoznának az amerikai himnusz első szólamai...


Ez a legjobb dolog a világon! Kérem a következő adagot!


Természetesen nem repetáztam aztán a kenyérből, mert a két szelettől bőven jóllaktam talán vacsoráig is. Kijelenthetem, hogy valószínűleg nem ez volt az utolsó találkozásunk a szendviccsel, még három hónapig folytathatunk nem is annyira titkos viszonyt egymással.
Most, hogy kellemesen jóllaktam, azt hiszem eljött az ideje egy délelőtti pihenőnek, mert mint a képek, és a szemeim alatt meghúzódó designer táskák is mutatják, nem igazán sikerült jól aludnom múlt éjjel, és vár rám egy út Baltimore-ba a kora esti csúcsforgalomban.

6 megjegyzés:

  1. Névtelen22/3/13 18:10

    Szia Bebe!

    Én még a kislábujjamat sem tettem egyszer sem Amerika földjére, de én már a megkóstolás előtt tudtam, h bizony én ezt szeretni fogom. Egyrészt szeretem a mogyorót, miért nem szeretném azt a pasztát amit ebből művelnek? A lekvárt is szeretem, főleg a házit. Kenyér szintén stimmel. Fogtam a lábaimat és a bioboltban megvettem az előre kiszemelt amcsi mogyoróvajat. Biza még mogyoródarabkák is voltak benne, magában is megkóstoltam és hát nem csalódtam. (sajnos? mivel elég kalóriadús) Fogtam a barack és eperlekvárunkat és szépen úgy ahogy te, halmoztam az élvezeteket. Mennyei. Nem értem azt aki nem szereti. Persze képeken láttam olyat, amikor már a lekvár és a mogyoróvaj egy üvegben várják boldog befejezésüket, na azok nem néztek ki túl jól...de ha külön külön egyesíted őket..hmmm. na asszem elég a szónoklatomból.

    Szép hétvégét! :)

    Fruzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet sok embernek az nem tetszik benne, hogy se nem edes, se nem sos, hanem a ketto kozott olyan... valami. Nem baj, legalabb tobb marad nekunk belole. :D
      Most igy belegondolva, baracklekvarral huu de jo lehet. Asszem majd jobban felturom a szekrenyeket, meg a hutot es talan en is talalok valami mast is, es tudok meg kiserletezgetni :D

      Törlés
  2. Az... az... az rajtad egy Beacon Hills-es pulcsi?! Ótejóég, meghalok! : D Lahey vagy McCall? Nem látom a számot. Basszus, nagyon jóóó!
    Nagyon gáz, hogy csak ezekre ugrom azonnal? : D Bocsánat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lahey, csakis :D (mintha olyan konnyu lett volna valasztani. Mielott megvettem volna, napokig azon gondolkodtam, hogy ilyet vegyek, vagy Stilest. Meg az utolso pillanatban, a fizetesnel is egyszer meggondoltam magam. :D)
      Remenykedtem benne, hogy valakinek feltunik majd, szoval, nem, nem vagy gaz, epp ellenkezoleg, bearanyoztad a napom :D

      Törlés
  3. Aww! Én Stiles-t választottam volna. Elsőre biztosan azt vennék, utána meg... : ]

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha esetleg tényleg szeretnél venni, az enyém innen van: http://sourwolf.spreadshirt.com/

      Törlés